Sidor

söndag, februari 08, 2015

Söndag

För Lifri har det blivit lite mer arbete i djupsnön. Det är viktigt att han får träna på traven. Den och galoppen ligger högt upp på prioritetslistan just nu. Jag vill att hans gångarter är mera stabila innan jag börjar med passen. Jag har också longerat och då travar han så fint. Så nu blir det nog longering två gånger i veckan ett tag framöver.
Idag så red vi ut i strålande solsken. Tyvärr så tog jag vägen hemåt mig, där vi inte rider så ofta så han var lite spänd och väldigt tittig. Han travade lite precis i början men sen var det som om han kom på att det fanns lättare saker att göra. Som att tölta. Men det var en trevlig tur ändå.

Skuggi har blivit riden av Mike och det har gått bra men nu har han gått och trampat av sig en sko så han får vila tills på tisdag då hovslagaren kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar