Sidor

söndag, februari 15, 2015

Söndag

Idag var det strålande solsken och jag och Mike passade på att rida ut tillsammans. Lifri var lätt att fånga idag och mycket lugnare än sist. Han reagerade lite när jag tränsade men det verkade mest som om han kom ihåg att det var otäckt sist. Eftersom Skuggi har lite svårt att sansa sig ibland så skrittade vi bara. Det blev en hel del genom skogen och där är det inte toppen underlag just nu. Lite lera, lite djupsnö, vatten och is som knakar. Lifri tycker att det är väldigt otäckt när isen knakar under fötterna så jag var tvungen att kliva av och gå ett tag för att få honom med mig. Men sedan gick det bra. Skuggi skötte sig fint med Mike även om han blev lite ivrig på vägen hem.

Jag har börjat ge Lifri det där tillskottet med tryptofan, fokus heter det, så nu har han en jättekrånglig foderstat. Jag tycker ju egentligen att hästar ska äta grovfoder men ibland räcker inte det. Just nu äter han 9 kg hösilage, typ en liter lusern, lite betfor, en dl havre, foderjäst, mineraler och fokus. Mycket grejer. Jag tror att jag ska ta bort foderjästen, han behöver nog inte den längre och fokus tänker jag bara ge tillfälligt. Jag kollade bakåt i bloggen och såg att han var i en sådan här period vid den här tiden förra året också. Så om ett tag går det nog över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar