Sidor

söndag, februari 01, 2015

Häst hela dagen

Det är mycket nu. Förutom hästarna så har vi tema träning i skolan vilket betyder att jag måste komma igång och träna själv, konditions- och styrketräning. Det blir mycket tid som går åt.

Igår var vi i alla fall, både jag och killen, i ett eller annat stall mest hela dagen. Vi hade morgonstallet "hemma" och red ut tillsammans när vi fixat färdigt. Skuggi var väldigt pigg och Mike galopperade för första gången när tanken var att vi skulle trava. Men de var båda väldigt nöjda med det. När vi var på väg hem däremot så blev Skuggi skrämd av en bil (den var inte ens nära oss men lät mer än vanligt i snön) och drog iväg på riktigt. Lifri är så himla snäll och kontrollerbar så han drar tack och lov inte efter men det var en mycket olustig sits. Där satt jag och såg honom försvinna runt kröken samtidigt som allt jag kan göra är att skrika några goda råd och ta mig efter i ett lite lugnare tempo. Tack och lov fick Mike stopp på honom men efter det var Skuggi mycket hetsig hela vägen hem. Mike klarade det galant och vi lyckades skritta resten av vägen hem. Inte blev han rädd heller utan tyckte nog snarare att han haft the time of his life...

Efter det var det ett kort stopp hemma för lunch innan vi åkte iväg och hälsade på Åsa och Birkir och tolkade lite i blötsnön. Mycket roligt men nu gör vi bara om det om det är bra väder. Bilder kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar