Sidor

tisdag, mars 29, 2016

Bästa sambon

Måste bara berätta att min sambo är helt underbar. För de som inte är hästmänniskor så kan det verka helt orimligt hur mycket tid som går att lägga i stallet och på hästarna. Det kan lät irritera andra att det mesta av ens fritid  spenderas med hästarna och inte hemma. Jag har nu varit på en endagars-tävling, något som tagit typ hela helgen plus lite till i anspråk, trots att tävlingen bara var en dag. Det har varit mycket att fixa innan; släp ska hämtas, utrustning putsas, det ska packas för alla eventualiteter och hästen måste tränas. Malin har varit hemma hos oss och även min syster vilket gör vardagslivet lite annorlunda.
Min sambo har inte klagat trots att köket gjorts om till sadelkammare när jag smort mina grejer, huset har gjorts om till vandrarhem för hästtjejer och vi har åkt kors och tvärs för att hämta släp och reka tävlingsplats.
Han har följt med och hämtat hästsläp, packat bilen, lagat mat och tagit hand om mig. På tävlingen har han promenerat med hästen, filmat och hjälpt till.
Han har stått ut när jag varit stressad och besvärlig och han har lyssnat på mig i timmar när jag pratat om min häst. Ännu bättre, han har själv pratat om min häst och hur duktig han har varit.

Tack Mike! Du är bäst!

2 kommentarer:

  1. Våra fantastiska män!! Blev rörd när jag läste ditt inlägg, måste komma ihåg att berätta för min sambo hur ovärderlig han är!! Tack för påminnelse!! Lätt att ta för givet att de finns där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra att även andra har fantastiska män som ställer upp!

      Radera