Sidor

onsdag, mars 16, 2016

Skuggi är en stjärna

Höll lektion för medryttaren idag, ville se hur det går för henne och Skuggi plus ge henne lite tips och se till att hon rider som jag tycker. Jag kan säga att det var en bra idé för det gjorde mig väldigt glad! Tror att hon också blev glad. Det var så fint att se Skuggi, han går verkligen jättefint, ser så fantastiskt fin ut att jag knappt kan tro att det är den lilla köttbullen jag hittade på Island. Medryttaren fick lite tips och jag tror att hon har bättre kläm på hur han behöver ridas för att trava ordentligt nu. Går han inte fram så grisepassar han och blir han för spänd så grisepassar han så det gäller att ha rätt mängd drivning och lagom mjuka händer. Hon fick till det riktigt fint. Så nu kan jag fortsätta känna mig glad och nöjd med att ha medryttare. Dessutom kunde jag se att Skuggi verkar nöjd med henne och det är huvudsaken.

Lifri longerade jag plus red. Blev bara ridning i skritt med fokus på att han skulle slappna av (efter en ordentlig hysteri-repa i början av passet). Tycker att det gick bra ändå. Och han är väldigt lätt att fånga och urgullig att hålla på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar