Sidor

måndag, mars 07, 2016

Träningsvärk

Jag tog med mig Skuggi på gårdagens ridlektion, tredje lektionen han är med på här i Sverige och första efter skadorna och rehaben. Det gick grymt bra och både jag och Lena var nog riktigt imponerade av honom.
Han var mjuk och fin som en gummiboll, böjde sig fint längs voltspår och gick fram bra. I mitten tröttnade han nog lite och började slå med huvudet. Jag tror att det kommer när han blir trött och inte orkar koncentrera sig. Inget av det vi gjorde verkade svårt för honom.
I slutet av lektionen så galopperade vi på ovalbanan, flera varv åt varje håll och så mycket har vi inte galopperat på en gång sedan i somras. Vi ökade och minskade, red om de andra och galopperade och galopperade. I vänster varv (som är hans bästa) så sökte han sig neråt och blev riktigt rund också. Inte lika tjusigt i höger men fortfarande bra. Och han orkade utan problem även om han var trött efteråt.
Lena tyckte att galoppen var jättefin, såg riktigt förvånad ut, och det är ju hans bästa gångart. Hon tyckte överlag att han verkade riktigt trevlig, mjuk och fin och godmodig (!). Roligt att höra att man har en fin häst även om jag såklart visste det innan.
 Idag upptäckte jag att det nog inte bara var Skuggi som jobbade hårt på lektionen. Har fått en fruktansvärd träningsvärk i låren. Måste ha drivit som tusan emellanåt. Det hör ju inte till vanligheterna, träningsvärk har jag nästan aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar