Sidor

söndag, juli 26, 2009

Första dagen på Diamantcirkeln

Ja så var första dagen avklarad. Idag red vi utan lösa hästar och jag red en av Thormars hästar, Snaevar. Han var väldigt trevlig, töltade väldigt bra, framför allt när det gick snabbare. Tanken var att jag skulle ha en av hans andra hästar som handhäst men det var stört omöjligt. Han höll på att dra mig ur sadeln så Thormar och jag bytte handhäst. Men han gjorde likadant med Thormar så vi släppte honom och hoppades att han skulle följa med. Det gjorde han inte, han sprang tillbaka till Saltvík så han får åka bil imorgon.
Jag kommer få ha med mig Skarpur på turen också, only for me! Det känns riktigt kul faktiskt.

Folket verkar också trevligt och nu ikväll har vi suttit uppe och sjungit en hel del. Imorgon rider vi mot Mývatn så då kommer jag verkligen känna mig som hemma igen.

4 kommentarer:

  1. Det låter som du har det jättebra! Är du säker på att du kommer hem? Annars kommer jag iofs å hämtar dig ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. *haha* du säger inte NÄR du kommer hem... :P Om ett år? ;)

    Den där diamantturen verkar ju supermysig... o med alla turerna du tar där ute kan man ju säga att du går med vinst! Bara på den här sparade du ju nästan 17' när du jobbar istället för o vara kund ;)

    Härligt verkar det iaf tycker jag! :D

    SvaraRadera
  3. Ja det är härligt! Och jag kommer hem den 16 aug, nu är det bestämt.

    SvaraRadera