Sidor

fredag, juli 03, 2009

Mývatn imorgon

Igår var hela turen tillbaka här igen och jag orkade inte blogga.

Jag såg hunden Tumi döda en kaninunge, inte trevligt. Men vi vill ju bli av med vildkaninerna så alla andra tyckte det var bra.

Igår var det inga problem med att lägga vojlock på Svartur och idag drog jag ett rep runt magen på honom så att han inte ska bli helt chockad när sadelgjorden kommer sen. Det verkade han inte ens notera. Så sadeln blir nog inga problem.

Jag har varit gansksa irriterad på Joi idag, han är såååå långsam och vill bara göra roliga saker. Och det märks att turridningen inte är rolig nog. Synd för honom för det är det här han ska jobba med. Men när vi har bråttom med att fixa i ordning hästar så kan han ställa sig och bara snacka så att jag får göra allt. Men han är bara 20 så vad kan man vänta sig?

Imorgon kommer jag flytta till turridningen i Mývatn och kanske blir jag kvar där i två veckor, inget är riktigt klart. Första dagarna kommer jag vara där med Kaja som jobbar där nu, sen kommer hon flytta till Saltvík och någon annan göra mig sällskap. Jag är den som kommer vara "chef" för Mývatn-delen. Det betyder inte att jag kommer vara där jämt, bara att jag ska kunna det bäst. Jag tror att Mieke kommer vara "chef" här i Saltvík och jag är den som kan näst mest här, efter Mieke.
Ja det kommer bli kul och det finns mycket att se därborta men jag vet inte hur det är med internet. Så blir det bloggstopp så behöver ni inte oroa er.

1 kommentar:

  1. Du, det låter som om du tänkte stanna där rätt länge?? När kommer du hem egentligen? :)

    SvaraRadera