Sidor

onsdag, juli 01, 2009

Varmt!

Trölli vilar i solen efter frukosten

Idag är första dagen som jag gått i t-shirt här, det är varmt! Riktigt skönt men jag känner mig helt oförberedd.

Det har varit många turer idag och jag har provat två hästar jag inte ridit förut, Stjarna och Vilji. De var helt ok men att rida Vilji var en konstig upplevelse. Det var som om han låtsades att jag inte existerade för det mesta. Han lyssnade men det tog ett tag mellan att jag gett hjälpen tills att han reagerade.
Jag red Trölli på en-timmars turen nu på kvällen och han skötte sig fint. Det gick hyfsat lätt att komma upp och han kastade sig inte iväg när jag var i sadeln. Trölli är väldigt lätt att hantera från marken och det kan vara en av anledningarna till att jag gillar honom för är det något som irriterar mig så är det när hästar är krångliga att hantera.

Det har kommit en tysk kille hit för att jobba med hästarna, Joi heter han och eftersom det bara är jag här nu så verkar det falla på min lott att ta hand om honom. Inte för att jag vet riktigt vad han ska göra.

1 kommentar:

  1. Jag tyckte Trölli såg ut som en fin häst.. AJg vet inte vad det är, men jag gillade hans "exteriör" trots att det är mer eller mindre omöjligt att se efterssom han ligger ner.... ;).. Jo, just det.. Ang. Joi.. Skitbra,, Nu får du "äntligen" möjlighet att öva upp dina tyskakunskaper igen, hih.. Dessutom är det ju bra att jag bokar biljetter imorgon, för det innebär ju att jag kommer upp såpass snart att jag det inte finns ngn risk att jag skall bli svartsjuk då du skall bo där själv med en kille... Du vet ju hur djävla svartsjuk jag kan bli ;) hihi.. Lycka till med allt och så får vi hoppas han är trevlig och snygg, så du får lite ögongodis tills jag kommer.. Puss å kram!

    SvaraRadera