Sidor

fredag, juli 31, 2009

Nu är flyget hem spikat

Jag landar på Arlanda 12.45 den 16 augusti, lokal tid. Det är snart! Det känns både skönt och jobbigt att åka hem snart. Tror jag kommer storgrina när jag ska hem. Men samtidigt har jag börjat bli väldigt trött och sliten och längtar lite hem.

Igår var sista dagen på långturen och det var väldigt skönt. Det har varit dåligt väder under hela turen så det är skönt att vara tillbaka i Saltvik. Men det var kul! det är fantastiskt roligt att rida med en flock lösa hästar. Jag känner mig som en isländsk cowboy.
Skarpur skötte sig finfint och han töltar jättefint nu. Han var (inte helt oväntat) mycket bättre att rida längst fram, bak blev han så upphetsad. När vi väntade med Thormar och en turist för att fixa sadelgjorden var han så till sig att han stegrade sig en hel del. Men annars så uppförde han sig exemplariskt och Steini trodde att han var en riktigt "vinna hestur" och inte alls en unghäst.

3 kommentarer:

  1. Oj! Det är ju snart ju!
    Ska bli kul o se dig och se om man kan försöka snika åt sig några av dina nya kunskaper när du kommer hem :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är snart, jag kommer storgråta när jag åker härifrån!

    SvaraRadera
  3. Hej sis! Skönt att du kommer hem snart!! Förstår att du har grymt kul därborta, men hoppas att du saknar oss liiite iallafall :-)
    /Åsa

    SvaraRadera