Sidor

söndag, juli 12, 2009

Jag har en rodeo-häst

Har jag sagt det redan? Igår bevisade Trölli att han verkligen är en rodeo-häst. Första gången han verkligen gjort något med mig och det var inte kul. Han är en verkligt kraftfull häst och som jag misstänkt har man inte en chans att sitta kvar om han vill ha av en.
Det var första gången jag skulle rida honom i Mývatn och en lös häst kom springande någonstans ifrån strax innan och han blev verkligt upprörd. Jag borde varit mer försiktig för jag känner honom och vet att han har ett fruktansvärt humör. Men nej jag var lite väl självsäker eftersom han aldrig gjort något med mig. Så jag tog mig upp fastän det var uppenbart att han var upprörd. Trölli började springa på en gång och mitt ben nuddade hans rumpa så han började bocka. Men jag lyckades ta mig upp helt. Men han är snabb som sjutton och drog iväg i en jädra fart och fortsatte bocka. De andra säger att det såg väldigt imponerande ut. Men jag trillade av och är ganska mörbultad nu, inget allvarligt dock.
Men jag kan inte ta Trölli på turer mer och jag kan inte rida honom i Mývatn för där är jag helt själv, det var bara tur att jag inte var det igår och att Mieke var där. Så vi får se vad vi gör med Trölli.

3 kommentarer:

  1. Ojojoj.. Det låter inte vidare, men jag är glad att det gick bra (relativt) i slutänden dock... Lite synd att det inte går att rida Trölli själv mer nu, men det förstår jag.. Martin var på ett snabb-besök förut och åkte precis hem, det var trevligt värre.. Nu skall jag städa lite grend och planera inför nästa vecka.. Puss å kram

    SvaraRadera
  2. Hmm... Tur att det gick bra iaf...
    Tokiga tottar!

    SvaraRadera
  3. Ja jag är ganska mörbultad men lite får jag nog skylla mig själv, jag vet att han inte är en trevlig häst!

    SvaraRadera