Sidor

torsdag, december 03, 2009

Äntligen vinter!

Så här fint var det när jag kom upp till stallet igår, helt underbart! Leran var frusen och frosten glittrade i solen.

Jag red ut barbacka på Dimbrá, jättemysigt. Vi tog det lugnt men travade en del. Dimbrá var på hugget och väldigt framåt men hon lyssnade trots det bra.

Birkir var fortfarande obroddad så jag fick ta och sätta i dem igen, han tyckte nämligen att det var jättehalt att bara gå ut ur hagen. Jättejobbigt att sätta i broddar men det gick det med. Efter det gav vi oss ut i skogen. Vi gav oss ut i snåren och red helt offroad, jobbigt tyckte Birkir. Sen travade vi lite på stigarna, gav oss ut på grusväg och övade lite på tölten igen. Tyckte att det gick bra men han lyssnade lite sämre än dagen innan. Men det kan bero på att jag var lite darrig efter ansträgningen med att sätta i broddarna och helt enkelt red sämre än i tisdags.

Imorgon ska jag jobba igen och kanske blir det hela nästa vecka också. Influensatider ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar