Sidor

fredag, december 25, 2009

Vatten?

Jag har upptäckt att det inte alls är särskilt ovanligt att hästar saknar tillgång till vatten ute så här års. Det gäller naturligtvis hästar som går in på natten men en del är utan vatten i flera timmar. Ingen verkar tycka att det är jättekonstigt men jag blev förvånad. Det är ju jätteviktigt att hästar har tillgång till vatten, särskilt när det är så kallt som det faktiskt har varit på sistone. Om hästen inte dricker ordentligt är det lätt hänt att den får kolik. Och hästar fungerar inte så att de ställer sig och "tar igen" det den inte druckit ute när den kommer in. Så se till att era hästar alltid har tillgång till vatten!

2 kommentarer:

  1. Jättebra skrivet! Jag blir galen/surkärring när hästarna inte har vatten. Det är en självklarhet tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag med och jag trodde att alla andra också tycker att det är självklart men tyvärr verkar människors bekvämlighet alltför ofta få gå före hästarnas hälsa.

    SvaraRadera