Sidor

måndag, december 28, 2009

Min arbetsdag

Har jobbat idag igen, börjar jobba klockan sju. Då fodrar jag kraft, de har höautomater så morgonhöet har hästarna redan fått när jag kommer.
När alla hästarna har fått sin kraft så sätter jag på täckena och sen är det dags för utsläpp. Jag leder ut hästarna en och en. Alla hästarna är ute runt tjugo i nio.
Då harvar jag ridhuset så att det är fint inför dagen och vid nio kör jag bort till Wallstanäs. På Wallstanäs hjälper jag till med mockningen. Halvt tio har jag en halvtimmes rast tillsammans med tjejerna på Wallstanäs. Sen mockar jag lite mer.
Kvart i elva är det dags för lunchfodring på Oppgården och efter det gör jag i ordning kraften till fullservice-hästarna och sen är det dags att mocka. På Oppgården är det fyra eller fem boxar att mocka.
Halv ett äter jag lunch och vid ett fodrar jag i kollektivstallet. Sen mockar jag färdigt, fixar höpåsar och annat smått och gott.
Halv tre lägger jag in eftermiddags-maten i boxarna och tar in hästarna igen. Sen är det täcken av och färdigt för dagen. Ofta har jag lite tid över att fixa på.
Så ser min arbetsdag ut om inget oförutsett händer, vilket det ofta gör.

5 kommentarer:

  1. Wow, du sliter hårt för lönen.

    SvaraRadera
  2. Ja jag gör det. Men så håller jag mig i form också.

    SvaraRadera
  3. Fullspäckat schema med mycket motion :) Antar att julmaten inte satt några spår på dig ;)

    SvaraRadera
  4. Det är till att jobba på ordentligt ;-). Hoppas dom uppskattar det du gör.

    SvaraRadera
  5. Nä julmaten är bortjobbad för länge sen!
    Hästägarna uppskattar mig och är också bra på att låta mig veta det, det gör att man glatt kämpar på!

    SvaraRadera