Sidor

fredag, december 11, 2009

Man skulle kunna tro att jag dött

Men det har jag alltså inte! Jag har bara jobbat hela veckan och sen har jag varit upptagen på kvällarna också. Jag har hunnit komma in i jobbet ordentligt nu så allt går fortare och jag hinner med mer. Att jobba i stall är ganska fysiskt krävande men just nu känns det som om jag klarar det bra. Jag har lite träningsvärk men jag känner mig stark och fräsch, jag trivs verkligen bra med att vara ute och röra på mig hela dagarna. Sen så är det ju ganska kul att vara så uppskattad som man är. Hästarna blir alltid glada att se mig (oftast kommer jag ju med mat) och folket trivs med mig också.

I onsdags var jag uppe och red Birkir. Jag red i grimma och på volten eftersom det var kolmörkt. Han ville inte riktigt böja sig till höger till en början så jag klev av och försökte från marken. Han var allmänt motig men till sist gick det och då satt jag upp igen. Ridvolten var lagom geggig och fin så vi red åttor i trav på den torrare delen.

Dimbrá och Roxy har jag inte hunnit med, lite trist men så kan det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar