Sidor

torsdag, oktober 14, 2010

Dimbrá

Idag red jag Dimbrá och hon fortsatte att vara fantastisk. Började med lite longering och hon travade fint, utan att hänga i linan. Försökte ta mig upp (red barbacka) men det var jävligt jobbigt så jag fuskade och stod på pall. Ibland går det, ibland inte. Hon travade så fint med mig på att jag tyckte att det kändes som om något var fel, så här brukar hon inte gå! Insåg att det inte var något fel på hästen och red glatt på. Hon ville helst trava så vi red trav på volt litegrann innan vi töltade. Det gick jättefint när jag kom ihåg att rida, hon lyssnade jättebra och älgade inte bara på. Avslutade med en kaptensvändning innan jag klev av. Jag red inte så länge, man måste ju sluta när man är på topp!

2 kommentarer:

  1. Vad kul det är när man får den där känslan, klokt att sluta när det går som bäst :)Dimbra såg jättefin ut när Catrin red för Carro.

    SvaraRadera
  2. Ja det är så roligt att bli så där lite överraskad! Det går verkligen framåt för Dimbrá nu tycker jag.

    SvaraRadera