Sidor

fredag, oktober 22, 2010

Hästbiten!

Igår blev jag biten av en av hingstarna på jobbet. Armen svullnade upp rejält och började bli blå. När jag kom hem smörjde jag den med sån här blåmärks-salva. Under natten hade jag armen lindad så att svullnaden gick ner. Nu är armen öm och lite blå men helt okej. Ja så kan det gå när man inte är på sin vakt.

Annars så red jag Dimbrá igår. Kände mig lite stressad och ville hem och det kände hon nog av för när jag gjorde henne i ordning så la hon mulen mot min kind. Det fick mig naturligtvis att slappna av och vi mös en stund, hon är bra rar ibland den hästen! Ridningen gick bra, värmde upp med longering som vanligt. Hon lyssnade bra och var pigg och framåt. Jobbade en del på volt, hon böjer sig fint i skritt men i högre tempo är det svårare. Det var en trevlig kväll i alla fall!

Idag har det snöat! Tycker synd om hästarna som kom från Portugal härom veckan, de fick stå inne idag, är inte säker på att de hade uppskattat vädret!

2 kommentarer:

  1. Finns ett företag i Väsby som säljer skottsäkra västar och annan skyddsutrustning till poliser och väktare. Där kanske Du hittar något för stallet. Eller varför inte jobba med islänningar då händer aldrig nåt sån där. Eller hur?
    Nåväl hoppas armen blir bra. Önskar Leffe

    SvaraRadera
  2. Armen är mycket bättre nu. Ja jädra hästar, islandshästar är faktiskt lite fredligare...

    SvaraRadera