Sidor

torsdag, oktober 14, 2010

Mycket jobb blir det

Igår blev det uteritt för Birkir och mig. Han var inte lika seg som sist men vi var inte riktigt på samma våglängd. Inga större problem men han ville inte riktigt samma som jag. Vi red alla gångarter och det gick hyfsat. Tycker att han lyssnade lite dåligt. Vi var ute i ganska exakt en timme. Som vanligt var det fantastiskt vackert höstväder.

Annars så har jag jobbat lite, gått dubbelt och lärt mig rutinerna. Idag ska jag ha eftermiddagspasset alldeles själv. Tror att det kommer gå bra men det kommer nog ta längre tid än det borde eftersom allt är nytt och jag inte har fått in flytet än.
Jag har fått mitt schema för det närmsta två veckorna och jag kan säga att jag kommer jobba en hel del. Det blir drygt trettio timmar på ID Horses plus att jag fortfarande jobbar extra på Oppgården, båda de närmaste helgerna, så det blir mer än fyrtio timmar per vecka. Bra för plånboken men jag kommer nog bli trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar