Sidor

tisdag, oktober 26, 2010

Skogsridning

Igår jobbade jag bara på förmiddagen så jag var uppe i stallet efter lunch. Dimbrá och jag tog oss ett gympass i skogen. Först lite slalom och sedan off-road ridning. Red ner till sjön och Dimbrá tyckte inte att det var för kallt för att doppa fötterna (eller mulen för den delen) men hon stänkte så mycket att hon inte fick roa sig så länge. Jag tyckte nämligen att det var för kallt för att bli blöt. Skrittade backen upp, jobbigt sa hästen. Red sen runt Skeppartorp, travade en del på hemvägen. Hon lyssnade jättefint och var allmänt duktig.
Eftersom det fortfarande var ganska tidigt så red jag Skardi också, bara tjugo minuter ungefär. Hästkraken försökte naturligtvis dra järnet med mig men jag var beredd så tji fick han. Han är en rolig häst tycker jag, man blir uppiggad av att rida honom.

Idag jobbade jag också bara på förmiddagen så jag var uppe i dagsljus igen. Idag följde pappa med mig så vi tog en sväng i skogen, han på Skardi och jag på Dimbrá. Det blev lite lufs mest och sen travade vi lite på volten medan pappa tittade på. Han tyckte att hon såg mycket bättre ut än när han såg henne sist, det är nog bara några veckor sen. Han tyckte att hon verkade jobba mer med ryggen nu, det gjorde mig glad för det är precis vad jag tycker!

På jobbet går det bra men det börjar kännas lite i kroppen nu. Tror jag jobbade 46 timmar förra veckan, 46 timmar av fysiskt arbete, det ni! Denna vecka blir lite lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar