Sidor

söndag, oktober 17, 2010

Första hjälpen utbildningen

Nu är jag nyss hemkommen från en första hjälpen kurs anordnad av Stormur. Jag är alltså ett steg närmare att bli diplomerad ridledare. Det var lärorikt. Det var lite fokus på fall- och skallskador, ridolyckor helt enkelt. Vi pratade mycket om vikten av att inte flytta en person med misstänkt ryggskada i onödan så att man inte förvärrar skadan.
Jag tror det är bra om fler går första hjälpen kurser så att man vet hur man ska agera vid en olycka, och så att man törs agera!

Annars så kan jag berätta att historien om Móldvarpa (fölet som tagit sig in i en grotta och fick grävas ut) har publicerats i holländska Penny. Jag måste genast kolla den svenska varianten, om den nu finns kvar fortfarande. Det var ju ett tag sedan jag läste sådana tidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar