Sidor

torsdag, januari 20, 2011

Belver

Idag hjälpte jag Lotta när hon tränade Belver (ja, på betald arbetstid). Han är ung och väldigt rädd av sig. Det är mycket som är otäckt enligt honom och även om han lugnat sig en hel del så är det mycket arbete kvar. Jag hjälpte till med att hålla i longerlinan när Lotta skulle rida. Han är väldigt känslig när hon sitter upp och av och blir lätt spänd och rädd då så jag fick stå och prata och gulla med honom. När hon väl red var han relativt lugn. Jag stod mest i mitten och höll i linan medan Lotta red runt. Han lyssnade fint på hennes kommandon och han rör sig helt fantastiskt. En speciell häst men jag tror att han är väl värd besväret.
Naturligtvis var det roligt att få vara med lite på träningen av hästarna också och inte bara slava i stallet.

Annars så ska jag rida Valor imorgon, den här gången utan att Lotta tittar på. Så vi ska köra samma övningar som igår, böja igenom honom ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar