Sidor

onsdag, januari 19, 2011

Valor

Idag red jag en av hästarna på jobbet, Valor. Fick en liten ridlektion av Lotta, mycket välbehövligt! Ska få lite mer hjälp och sen är tanken att jag ska rida Valor någon gång i veckan. Det hinner jag med på lunchen så det är väldigt bekvämt.

Valor var trevlig att rida, först var jag tvungen att vara väldigt bestämd för att få honom att lyssna men när han väl förstod att han skulle lyssna så var det inga problem. Lotta red lite först för att visa mig hur hon vill att han ska ridas och vad han behöver öva på. Han är lite stel och behöver mjukas upp. Sen fick jag rida. Jag fick en hel del nyttiga tips inte minst gällande min sits och hur jag ska göra för att sitta som limmad i sadeln. Annars så jobbade vi mest på att få Valor att mjukna i nacken och böja sig genom kroppen. Det kändes verkligen när jag gjorde rätt för då gick han jättefint! Det var riktigt roligt att rida och jag kände mig glad och pigg efteråt trots att jag fick jobba en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar