Sidor

onsdag, januari 05, 2011

Två hästar

Idag red jag Birkir med halsring större delen av passet, det gick utmärkt! När jag ville samla upp honom med tyglarna hade han dock synpunkter och ville helst inte alls. Men det gick efter lite övertalning. Vi travade fint i form och jag lyckades sitta ner med mjuka, fina höfter, tror att Lotta hade tyckt att jag var duktig. Vi galopperade i båda varven, han fattade fint men gick inte i höger galopp, suck! Tölten lät vi bli om vi bortser från en snutt efter en av galopperna men det var inte med flit från min sida sett i alla fall.

Eftersom jag var där tidigt så longerade jag Dimbrá också. Hon var fräck, stel, lyssnade dåligt och rusade runt en hel del. Men det blev lite ordning på det efter ett tag. Tog in henne på en liten volt runt mig, fick henne att både lyssna och böja sig längs spåret och i slutet travade hon riktigt fint. Känns som om det var bra med lite longering, det behövdes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar