Sidor

tisdag, januari 11, 2011

Ledig dag

Idag var jag ledig och fick låna Dimbrá så jag och Åsa red ut tillsammans i dagsljus, jättetrevligt hade vi. Vi red fyra gångarter och det gick hyfsat. Damen ville gärna springa om men när hon väl var om så dog hon. Det gillar jag inte. Ska man prompt om så får man snällt fortsätta springa även när man är förbi. Måste se till att rida henne lite mer för då vet jag att hon börjar lyssna lite bättre på mig.

Annars så har jag lovat att ge Anuncio en chans till och se om jag inte kan tänka mig att rida honom någon gång ibland. Det vore lite skönt för det kunde jag klämma in på lunchen och jag är ju redan på plats så att säga. Men vi får se hur han sköter sig.

Kan också berätta att den tjusiga, svarta hästen som Arn rider i filmerna numera står på mitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar