Sidor

fredag, januari 28, 2011

Pappa på jobbet

Idag hälsade pappa på mig på jobbet. Han har varit nyfiken på hur det ser ut där så jag passade på att bjuda dit honom idag eftersom jag skulle rida också, så fick han något roligt att titta på också.
Han tyckte att det var jättefint och det är det ju också men det är lätt att glömma bort när man ser det jämt. Det blir lätt så att man bara ser sådant som borde fixas. Men det är ljust och luftigt, ordning och reda och luktar förhållandevis lite för att vara ett stall.

Valor kändes mjukare idag och gick bitvis väldigt fint tycker jag. Han blev rädd några gånger och rusade till men jag fick stopp på honom snabbt. Vi jobbade på på samma sätt som vanligt men jag känner att jag tappade sitsen lite ibland. Stod lite för mycket i stigbyglarna och hamnade lite framåt. Men annars känner jag mig nöjd. Pappa tyckte att han var fin, han rör sig väldigt fint och länger överlinjen fint. Tror att pappa tyckte att jag red fint också om man bortser från att jag tappade sitsen lite, särskilt mot slutet.
Under tiden vi red så kom Brian och Sul in och stilade runt. Sul kan ju en hel del som Valor inte kan och de gjorde många dressyrkonster. Pappa tyckte det var så roligt att titta på så han gick ner igen och fortsatte titta efter det att jag var färdig med Valor.

Det var roligt att pappa kom och tittade hur jag har det på jobbet och att han fick se hästen jag rider där nu. Ännu roligare var att han tyckte det var så fint och att han tyckte att hästarna var fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar