Sidor

onsdag, december 05, 2012

Hemma igen

Nu är jag hemma igen och hoppas att det slutar snöa framåt eftermiddagen så att det går att ta sig ut till stallet. Vill ju träffa min ponny! Jag vaknade tidigt idag trots att jag verkligen hade möjlighet att sova ut. Så är det när man är van att gå upp tidigt varje dag. Det var svårt att lämna Schweiz den här gången. För första gången kände jag på riktigt att jag lämnade något bakom mig och att jag verkligen kommer sakna det. Men jag kommer ju tillbaka i februari.
När det gäller b-instruktörsutbildningen så har jag pratat med Barla om den och mina möjligheter att göra provet till hösten nästa år. Hon tror att teorin och ridningen inte är några problem. Undervisningen kan hon inte direkt säga något om i nuläget då hon inte har någon aning om hur snabbt jag utvecklas på det området. Jag sa som det var, att jag inte tror jag kommer klara att vara där ända till våren 2014. Problemet är inte att jag inte vill göra provet där utan att jag är rädd att jag inte klarar att vara där så länge. Schweiz är inte mitt land och trots vänner och bra arbete så trivs jag helt ärligt inte.
Barla tycker att jag ska se mig om efter andra alternativ, så att jag har fler möjligheter. Så jag kommer kommer leta efter något annat här i Sverige.
Sen gör vi teorikursen i februari och provet i mars och efter det har jag hunnit undervisa en del så att Barla kan säga om hon tror att jag kommer kunna klara provet till hösten eller inte.Om inte så åker jag hem istället. Problemet är alltså inte att jag inte vet hur man rider eller att jag inte kan förklara och korrigera utan problemet är att jag har svårt att tala inför grupp och stå i mitten och leda lektionen. Privatlektioner är inga som helst problem.

2 kommentarer:

  1. Vid 18 ska det lätta lite...

    Bussarna kommer knappt fram, ö vägarna hinner knappt skottas innan det blåser igen...

    Så ta det försiktigt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väl buss jag hoppades på men det lär ju aldrig gå...

      Radera