Sidor

fredag, december 07, 2012

Min lilla vild

Igår lyckades jag ta mig upp till stallet och min lilla häst, äntligen! Lilla hästen var inte säker på att han ville bli fångad. Jag fick komma fram men grimman ville han inte ha på. Mitt tålamod tröt och jag högg ett stadigt tag i manen och sa Ho med bestämd röst. Lifri skärpte då till sig och jag fick ta på grimman. Sedan var han lugn och fin.
Jag longerade lite och han markerar fortfarande i trav. Han är inte direkt halt men rent går han inte så det blir nog en hältutredning.

Idag var han snällare att fånga och vi arbetade lite på ridvolten med carrot-sticken (lång pinne med långt snöre på). Jag kunde ta på honom överallt med den och jag kunde även svepa med snöret över baken på honom efter en stund. Han är ju något bakskygg så det var definitivt ett framsteg. Sedan gjorde vi lite flytta-övningar och jag stod även vid sadelläget och gjorde rörelser som om jag tänkte sitta upp. Till att börja med reagerade han häftigt på det men till slut stod han still.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar