Sidor

onsdag, februari 17, 2016

Idrottsdag

Idrottsdag i skolan och det betyder riddag för mig. De anordnar massa olika aktiviteter och en del av dem skulle nog vara roligt att vara med på, jag tänker varje gång att jag ska prova på något nytt. Men sedan vinner ridningen. Hästarna måste ju tränas och om jag får välja så är det ju det jag helst gör.

Lifri red jag på ridbanan. Han var mild i all hantering och hyfsat lugn vid ridningen. Han skuttade lite hit och dit men inte mer än vanligt så jag tror att det börjar ordna sig. Det var mycket mjukgörande, volter, skänkelvikningar och fyrkanter. Övade lite på formen i tölt också. I höger varv gick det helt okej men vänster är svårare.

Skuggi och jag red ut en sväng. Galopperade i snön på flygfältet. Helt magiskt. Skuggi galopperade, frustandes, i en kort, rund galopp. Väldigt trevligt. Och väldigt trevligt att rida en häst som älskar att galoppera men som inte tycker att det måste gå så fort som möjligt. Med Skuggi kan jag slappna av och bara rida. Han drar inte iväg och han saktar in när man ber honom. Han var väldigt fin helt enkelt, det märks att han börjar bli stark. Och det är trevligt att honom som kontrast till Lifri. Även om jag älskar Lifri något oändligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar