Sidor

torsdag, februari 04, 2016

Medryttare

Idag var en vän till en av mina stallkamrater med i stallet och provred Skuggi, jag håller på att skaffa mig en medryttare. Egentligen vill jag ju rida mina hästar själv men jag känner att det börjar bli ohållbart med två hästar, heltidsstudier och två extrajobb. Så för att Skuggis träning inte ska bli lidande så behöver jag hjälp helt enkelt.
Det gick bra med ridningen och Skuggi och hon verkade komma överrens, han gillar inte alla. Lite tråkigt att det är hårt och isigt överallt, det är inte bästa förutsättningarna för att provrida en häst. Vi red ut en sväng i alla fall och kunde trava lite på vägen.
Vi kommer göra om det nästa vecka. Eftersom jag är en hönsmamma så kommer hon få rida några gånger med mig innan hon får vara där utan mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar