Sidor

lördag, juni 05, 2010

Lördag förmiddag

Idag när jag kom upp till stallet var det väldigt tyst och lugnt. Helt otroligt för att vara en lördag. Jag och Birkir gav oss ut barbacka runt Skeppartorp och även i skogen var det tomt. Jag trodde att fullt av folk skulle vara ute en lördagsförmiddag med så här fint väder.
När vi värmt upp runt Skeppartorp så red vi lite på volten. Birkir fjantade sig och skyggade för något längs ena långsidan men jag blev inte imponerad. Sen red vi på volt, först skritt och trav och sedan tölt. Samma övning som Birkir och Åsa fick göra i torsdags när de red lektion för mig. Jag ville se om tölten fungerar bättre utan sadel, tycker det ser ut som om den trycker lite bak på honom. Birkir gick fint idag och efter ett tag kändes det som om han verkligen var "under mig" i tölten. Dvs att han gick i precis det tempo jag bad om, utan att rusa på, bar sig fint och lyssnade på mina hjälper. Så då avslutade vi ganska snabbt, medan vi var på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar