Sidor

söndag, juni 13, 2010

Uteritt i regnet

Idag red jag, mamma och Åsa ut tillsammans. Jag på Skardi, mamma på Dimbrá och Åsa på Birkir så klart. Det hotade med regn men började inte regna förrän på vägen hem. Fast då regnade det rejält. Eftersom jag tvättat, desinficerat och packat ner alla mina kläder som är bra att ha i sådant väder så blev jag riktigt blöt. Men det var i alla fall inte särskilt kallt. Skardi ville först inte trava när vi red lite snabbare utan passade istället men till slut kom traven. Sen var Skardi bra på hugget och ganska jobbig och Dimbrá hade försökt bocka så jag och mamma bytte, mamma gick med Skardi och jag red. Dimbrá visade tendenser till att vilja bocka när jag försökte trava henne på långa tyglar så då slutade jag med det, inga mer långa tyglar. Men annars så gick det fint, både traven och tölten tycker jag.

1 kommentar:

  1. Tihi - visar min kära häst humör också?
    Spännande...

    SvaraRadera