Sidor

onsdag, juni 16, 2010

Saltvik igen

Ja nu är jag äntligen tillbaka i Saltvik. Gårdagen blev sen då jag dels kom hit ganska sent och dels så var det mycket att ta igen. Åt en god middag och njöt av utsikten från hottubsen efteråt.

Idag har vi städat och så har vi lämnat hästar och prylar i Mývatn, turridningen där öppnar på fredag. Det känns väldigt skönt att jag nu känner alla hästarna i Mývatn och inte har några problem med att känna igen dem. Vi spanade även in huset som de köpt i byn och det var riktigt fint. Så nu blir det inga problem att stanna där ett tag. Så på fredag åker jag och den andra svenska tjejen dit, jag ska lära upp henne där.
Jag träffade Skarpur idag också och det gjorde mig jätteglad! Jag började fånle så fort jag såg honom.
Jag fick även höra något som gjorde mig lite ledsen. Trölli har blivit korv. Han slängde av några fler efter mig och det visade sig att det var därför som förra ägaren sålde honom. Så de slaktade honom. Tråkigt tycker jag, jag red honom mycket innan han slutligen kastade av mig och tyckte trots allt om honom.

1 kommentar:

  1. Ha det nu så skönt och lär dig massor så kommer det att bli lätt när du får hem Glöd.

    SvaraRadera