Sidor

söndag, juni 27, 2010

Vart tar tiden vägen?

Här går tiden undan! I torsdags fick vi två nya hästar från långturen som var i Mývatn då. Jag hade dem här förra året så jag känner dem redan. Vi red och hämtade dem på andra sidan byn. När vi kom dit så fick vi naturligtvis hjälpa till med andra saker också och eftersom vi var de enda som hade hästar sadlade så fick vi ta en del av dem som handhästar ner till hästtransporten. Vi red båda med två handhästar och en av mina var jättejobbig och höll nästan på att dra mig ur sadeln. Det var uppenbart att den hästen inte var van vid att gå som handhäst. Men det gick i alla fall bra. Sen var det dags att hämta våra hästar och jag är väldigt glad över att de var väldigt lättfångade, en av dem kan vara ganska svår och det kändes skönt att det gick bra när alla tittade. Jag är också glad över att de här hästarna var väldigt bra som handhästar då vi behövde rida lite längre med dem här. Min arm gör fortfarande ont efter den jobbiga handhästen.

Annars så verkar det som om en av våra hästar har fått snuvan som går här på Island. Han började hosta igår så fort jag red fortare än skritt så nu får han vila så får vi se. Det känns ju som om att det är läge att desinficera mina grejer när jag kommer hem i alla fall.
Vi har också minst två halta hästar, kanske fyra. De två jag inte är säker på såg inte fräscha ut när vi släppte ut dem för kvällen men jag har inte kollat på dem ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar