Sidor

fredag, juni 18, 2010

Nationaldagen

Idag är det Islands nationaldag. Förra året var jag inne i Húsavik och såg paraden men i år firade jag den inte direkt. Vi hade bara en tur idag men vi red allihopa eftersom det var erfarna ryttare och lite roligare än vanligt. Jag red Eir som jag faktiskt inte red förra året. Hon var jättetrevlig tycker jag. Det var bra fart i henne men hon lyssnade fint. När vi skulle galoppera så for hon först iväg i pass, ganska snabbt, men jag lyckades byta till galopp efter en stund. Vädret var underbart, utsikten fantastiskt och alla var glada. Det är härligt att vara på Island!

På kvällen red vi ut själva, de två nya tjejerna fick öva på att rida med handhäst ifall de skulle behöva göra det. Jag red Syrpa som jag inte heller ridit tidigare. Hon var okej och det var naturligtvis roligt att vara ute och rida igen.

Vi var också förbi det stora fältet där de hästarna som vilar nu står och fixade lite. Jag passade på att hälsa på Skarpur, han är så härlig!

Imorgon så öppnar vi turridningen i Mývatn så då kommer jag vara där tills på lördag i alla fall. Då skas vi alla in till Húsavik och titta på ett band som spelar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar