Sidor

tisdag, juni 08, 2010

Nedräkning

Om en vecka vid den här tiden är jag på Island, jag längtar! Ska bli kul att träffa allt folk och hästar, jag längtar efter havet och bergen och de stora vidderna. Jag har bokat flyget från Reykjavik till Akureyri nu och hoppas att någon kommer och hämtar mig vid flyget, annars måste jag stanna i Akureyri över natten för sista bussen har redan gått.
Det verkar som om det kommer en till svensk tjej, kul tycker jag! Förmodligen väntar de med att öppna turridningen i Mývatn tills jag kommer och då får jag lära upp henne där.
Det är dags att börja öva upp isländskan!

Red Birkir idag, vi tog oss bort till vargropen och red grusvägarna på hemvägen. Vi fick några snuttar i riktigt fin tölt där han var precis "under mig" igen, underbart! Det handlar verkligen inte om några längre stunder men så väljer jag att avsluta ganska snabbt när han går så bra så att han får en belöning för det. När vi började närma oss hem så slutade han lyssna lite så jag vände om några gånger tills han lyssnade på mina hjälper och då gav vi oss hemåt på riktigt.

2 kommentarer:

  1. Vad skoj att du ska tillbaka dit!:)Måste få arslet ur vagnen själv nån gång och dra dit på semester!!
    Vart ska du ha glod nånstanns??:)

    Puss&kram//Jessi

    SvaraRadera
  2. Kul att se att du läser här! Och kul att se att du också bloggar!
    Ja du måste åka till Island, det är väl värt ett besök, helt fantastiskt land.
    Glód kommer få stå på Stenhugget, där mamma och syster har häst. Nära hem till mig och massa islandshästkompisar.

    Puss å kram!

    SvaraRadera