Sidor

torsdag, juli 18, 2013

Foten i kläm?

Nej men jag har gått och trampat in en spik i foten istället! Jag var på väg in i ett litet skjul som vi har här och där utanför ligger det en planka som tydligen har spik i. Den har alltid legat med spikarna neråt men någon måste ha vänt den. Tur för mig va? Spiken gick rakt igenom skon och in i foten. Foten verkar ok men det gör ont som sjutton och det är just på fotbladet, precis där jag har stigbygeln. Just nu dränker jag såret i alsolsprit och hoppas på det bästa.

Annars så har det varit bra här idag. Jag har två nya tjejer som jag försöker lära allt jag kan på alldeles för kort tid. Det betyder att berätta precis allt jag gör och hur jag gör det (och varför förstås) plus att berätta allt jag vet om hästarna, hur de är och vilka ryttare de passar. Allt detta pratande gör mig trött minst sagt.

Vet förresten inte om att jag skrutit om att jag kan göra turridningen på tyska också? Många är i alla fall riktigt imponerade av mina språkkunskaper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar