Sidor

tisdag, juli 09, 2013

Mera äventyr

Här avlöser äventyren varandra! Idag har jag och Sigga kört (eller jag körde) ut till Mödrudalur för att hälsa på Jules som är där för att starta upp en liten turridningsverksamhet där. Jag har inte träffat Jules på två år så det var riktigt, riktigt roligt. Mödrudalur ligger verkligen mitt i ingenstans. Det är en camping, vandrarhem och en liten restaurang på vägen till Askja. Jag tyckte att Mývatn var mitt i ingenstans men här finns ju en affär, simhall och pub. Till och med pizzeria. Vi red en sväng när vi var där, när det slutat regna. Det var kul och fint område att rida på. Det var inte riktigt som våra galna nöjesturer tidigare år men vi hade varken hästar eller underlag för det.

Kyrkan i Mödrudalur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar