Sidor

tisdag, juli 16, 2013

Livet på Island

Tänkte berätta lite vad det är jag gör här om dagarna vanligtvis. Jag brukar börja dagen klockan nio, då går jag bort till hästarna och flyttar dem från gräshagen, de får bara äta på natten. Hagen de går i på dagen är mindre och har bara några korta strån att gnaga på. Sedan brukar jag flytta staketet i gräshagen, de släpps inte ut på hela på en gång utan vi ger dem gräs vartefter de äter. Sedan beror de på vad vi har bokat i turridningen. Jag brukar hinna med att rida mellan fem och sex timmar varje dag. Dels med turister men även en del själv faktiskt. Oftas rider jag en av de yngre hästarna själv, eller Skuggi förstås.
Annars så mockar jag undan lite skit från vår uppbindningsplats och fixar lite andra saker som behövs. Idag klippte jag bort dreadlocks ur hästarnas svansar och gjorde dem lite fina. Skuggi hade bara en liten men jag klippte bort den och borstade svansen tills den blänkte som sammet. Han är så svart och fin, verkligen korpsvart.
Sen så har dagen gått och då går jag hem igen, jag går hem och äter lunch också. Försöker laga lite mat och bara ta det lugnt. Sigga har åkt tillbaka till Saltvik nu och jag har Idunn som hjälp i stallet, hon är 14 och det är hennes föräldrar jag jobbar åt. Det är ungefär så roligt som det låter att spendera hela dagarna med en 14-årig tjej så jag är rätt trött om kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar