Sidor

söndag, juli 28, 2013

Skuggi minn!



Jag äger numer en häst på Island också! Helt galet!
Skuggi är min favorit här sedan två år. Bjarni vet att jag älskar hästen och igår, sista dagen på vår långtur, gav han bort honom till mig! Jag är så glad att hjärtat kan brista!
Jag fick honom dels som bonus för att jag jobbat så hårt och bra här men framför allt eftersom Skuggi och jag har ett sådant band till varandra och för att jag alltid trott på honom. Bjarni höll ett litet tal om det vid middagen och det gjorde mig riktigt rörd. Han tycker det är fantastiskt att få se när en häst och en människa får en sådan kontakt och det är en gåva från djupet av hans hjärta för att vi förtjänar att få vara tillsammans.
Men jag fick honom på morgonen, precis innan vi red iväg och jag blev så väldigt glad naturligtvis!
Vad som händer nu återstår att se men Skuggi blir nog kvar på Saltvik ett tag. Jag måste tänka över situationen och se till att ha råd att ta hem honom om det är det jag bestämmer mig för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar