Sidor

måndag, juli 01, 2013

Jag älskar Island!

Har jag sagt det eller? Jag har varit lite nervös inför hur det skulle kännas att komma hit igen. Det var trots allt två år sedan jag var här sist och kanske skulle allt vara annorlunda? Men nej, jag kände mig precis som hemma och jag känner fortfarande igen de flesta hästarna. Idag startade en långtur så det har varit full fart. Jag har hjälpt till att fånga hästar och hjälpt alla turister att få ordning på sin utrustning samt varit allmänt trevlig. Sedan har jag och Sigga börjat städa upp i ridhus och stall, det ser för jäkligt ut.
Efter lunch fick jag följa med Bjarni och driva hästar till Skógar, allt lika roligt att rida med ett gäng lösa hästar, även om det höll på att gå fullkomligt snett i början. Några hästar vände åt fel håll i början men Bjarni jagade rätt på dem. Jag red Funi idag, jag tror inte att jag ridit honom sedan första sommaren jag var här och han var riktigt fin. Töltade och töltade och töltade. Lätt i handen och gick dit jag ville utan problem.
Sedan avslutade jag kvällen med ett varmt bad i duggregnet och middag med glada ryttare.

Det känns helt enkelt som att jag aldrig varit härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar