Sidor

måndag, juli 08, 2013

Intensiv vecka

Här är det helt galet, som vanligt, och idag är första gången som jag har tillgång till dator och internet sedan sist jag bloggade. I tisdags morse blev det helt hastigt bestämt att jag skulle följa med två dagar på långturen eftersom de var en man kort. Så jag har ridit upp i bergen till Thestareykir och sedan ner igen på andra sidan. Det var bara det att vi var tvugna att rida ner till Mývatn genom öknen eftersom det fortfarande ligger alldeles för mycket snö i dalarna där i vanligtvis rider. En liten omväg men vad har man för val?

Fint väder i Thestareykir
Snö och kallt i pausen
Första dagen var dramatisk, en häst fastnade i leran men Bjarni lyckades dra loss den och allt gick bra. Andra dagen drog alla hästarna genom staketet när vi tog paus så den dagen var också rätt så dramatisk. Annars har jag bara njutit. Jag har fått riktigt, riktigt fina (och flotta) hästar hela tiden. Jag har för första gången fått rida Gódi som tillhör Barla, min chef i Schweiz. Han är ruskigt flott minst sagt. Bäst tyckte jag nog om Alberto, en ung häst med enormt mycket power. Så jävla snabb och blev aldrig trött. Lite svårt att få honom i tölt men då var han hur flott som helst. Fin trav, bra skritt och underbar galopp. Lite svår att kontrollera bara. Svårt att rida långsamt och svårt att rida dit jag ville när det gick fort.

Jag och Alberto
 Efter de två dagarna så har jag varit i Mývatn och startad upp turriddningen här. Det har inte varit så mycket att göra så jag har mest provat de hästarna jag inte känner och försökt rida till de som behöver det. Några guldkorn finns det och några gamla favoriter med. Jag har två unga hästar som behöver lite mer träning att roa mig med också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar