Sidor

fredag, maj 27, 2016

Dagens ridning


Filmade mig själv lite idag, får säga att saker och ting börjar lossna. Lifri har varit jättefin att rida, både igår och idag. Fullständigt avslappnad vilket gör att han kan jobba på ett helt annat sätt. Ryggen kommer upp och han börjar runda. sig. Han har travat flera meter, på ridbanan. Det gör han annars bara i skogen. Och vi har tränat galoppfattningar. Fantastisk liten häst.

Skuggi har också varit fantastiskt duktig (men han fastnade inte på film). Igår tömkörde jag honom för första gången och idag repeterade vi det vi gjorde igår. Han var lite förvirrad först men efter bara några minuter så förstod han. Vi vände snett igenom, gjorde volter, travade på rakt spår samt gjorde halt. Jag är riktigt imponerad av honom och hur snabbt han lär sig. Han verkade tycka det är roligt också vilket gör mig glad. Jag vill gärna kunna jobba från marken en gång i veckan ungefär och han hatar verkligen longering vilket gör att det inte riktigt fungerar. Men tömkörning ärt ju så mycket bättre egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar