Sidor

måndag, maj 23, 2016

Finbesök

Torsdag till lördag har jag haft min vän Rosan på besök. Hon är från Holland och vi har jobbat tillsammans på Saltvik. Nu pluggar hon i Uppsala men trots det så ses vi inte mer än en gång i halvåret.
Sist hon var på besök skrittades Skuggi bara så nu fick hon en chans att prova honom på riktigt. Torsdag och lördag red vi ut men på fredag red vi till ovalbanan, tränade och hade photoshoot. Jag tror att hon fick en hyfsat bra bild av hur han är och hon tror att han har lite mer kapacitet än vad jag tror. Hon tror att han kan ha bra pass (vilket jag känner mig tveksam till) och att han kommer att ha ett större temporegister i tölt än vad jag tror. Vi får väl se.
Det är alltid roligt att prata häst men det är lite extra roligt med någon man känner väl, som man litar på och som har mycket erfarenhet. Rosan har kanske inte mer erfarenhet än mig men hon har annan erfarehet än mig och det är alltid bra att få ett annat perspektiv. Hon har gett mig lite inspiration och nya idéer, kanske lite mer tilltro till min häst. Jag har även fått en del feedback på hur jag rider och hanterar Lifri, tydligen sitter jag annorlunda på mina båda hästar.
Helt enkelt har det varit några väldigt trevliga dagar.


Jag kommer lägga upp lite bilder som Rosan tagit när jag gått igenom dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar