Sidor

söndag, maj 15, 2016

Mer gubblektion

Idag var det dags för gubbarna att rida lektion igen, vi var en man kort dvs bara två stycken. Vi fortsatte att repetera, det blev mycket halter och igångsättningar, lite slalom och voltridning. Rida på volt har de inte gjort så mycket och det var lite svårt men gick bra. Travade gjorde de också, båda två galopperade också fast inte med flit...
Idag är jag väldigt, väldigt nöjd med lektionen, jag tycker att de båda var jätteduktiga. De börjar få ordning på sig själva och kan ta mer avancerade instruktioner nu. Dessutom är jag väldigt nöjd med Skuggi som vi lånat ut till en av de andra. Han skötte sig jättefint och gick väldigt trevligt i form. Jag har hårdridit honom lite i veckan eftersom jag insåg att jag inte hinner rida honom så mycket själv med medryttare, Mike och gubblektioner. Det verkar ha gett resultat och han går på fint även utan mig. Skönt.

Nu måste jag fundera ut lite nya övningar till herrarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar