Sidor

onsdag, maj 25, 2016

Hästar i trädgården

Igår red vi hem och lät hästarna klippa gräset i trädgården. Det bara växer och växer och hästarna åt som om de aldrig sett mat förut. Tror att de var mycket nöjda.






Idag lasttränade  jag Lifri igen och det verkar som om förra träningen var lyckad trots allt för idag jag han på självmant och var inte alls lika rädd. Han var misstänksam men nöjd med att han kunde gå ut om han ville. Så han gick in, tog lite havre, backade försiktigt ut igen och sedan tillbaka in några gånger om. Jag la inget tryck på honom alls utan han fick välja själv, med muta, så nöjd med honom!

Skuggi red jag med boots, försöker få honom att bli stabil i tölten och jag tycker att det funkade fint. Han har blivit väldigt pigg nu på sistone, verkar ha hur mycket energi som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar