Sidor

fredag, maj 06, 2016

Så där...

Måste väl skriva lite om tävlingen också. Som ni redan sett så gick det bra, Lifri är en liten pärla. Framridningen gick väldigt bra, han var mjuk och lyssnade och jag kunde få ihop honom lite också. Vi red mest i paddocken även om Sundbyholm har en oval att rida fram på. Vi behöver rida mycket volter när vi värmer upp. Vi red lite grann på ovalen innan det var dags trots att det var fullt med ekipage där. Lifri var lugn trots att de kom ganska nära emellanåt och han vanligtvis trillar ner i diket när vi rider hemma om någon kommer för nära.
Vi var båda lugna i collecting-ring och när vi red in på banan. Efter nästan ett halvt varv på vårt program fick Lifri syn på start-boxarna på passbanan och de var jätteläskiga. Jag koncentrerade mig på att rida på rakt fram och det var vad vi gjorde. Vi fick till ett bra fokus båda två, Lifri lyssnade och jag fokuserade på att rida och titta dit vi skulle. Det gick bra och vi gjorde ett väldigt jämnt program och klart bättre än sist. Jag är väldigt, väldigt nöjd och känner att nu kan vi tävla, det känns skönt.
Enda smolket i bägaren är lastningen på väg hem som inte gick så bra och det tar jag på mig. Lifri var rädd redan innan lastningen, förmodligen pga att det susade runt travhästar runt anläggningen, och jag borde väntat tills han lugnat sig. Men jag var lite stressad och försökte ändå vilket resulterade i att han blev hysterisk och kastade sig ut. Att det var stökiga hästar runt omkring hjälpte inte och det tog ett tag innan han var lastad. Väl i transporten var han jätterädd och det kändes helt fruktansvärt att lämna honom själv där inne för att köra hem.
När jag lastade ur honom hemma så skakade han fortfarande men lugnade sig snabbt när han insåg att han var hemma.

Kanske lägger jag upp fler bilder från tävlingen så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar