Sidor

torsdag, april 02, 2009

Allt är inte positivt med våren

Igår red jag Birkir som vanligt. Han var väldigt lerig, som tur var hade den hunnit torka.
Började med att rida på volten och den var verkligen inte särskilt rolig. Nu när all snö och is har smält är den bitvis fylld av vatten och bitvis geggig. På en del ställen kändes det som om leran försökte suga ner hästen. Men Birkir travade på så fint ändå. Vi gjorde lite öppna och sluta men slutorna blev inte alls lika bra som sist. Tror att det var jag som inte gjorde lika bra ifrån mig som sist eftersom han surnade till lite. Tror att jag försökte trycka in honom i sluta istället för att bara be honom.
Sen red vi lite på vägen så vi kunde tölta lite. Birkir töltar absolut inte på dåligt underlag, ingen idé att ens försöka. Han var lite motvillig, först ville han trava och sen grisepassa men till slut gick det. Och jag förstår varför han inte vill, det måste vara jättejobbigt! Han töltar så väldigt fint i (som det känns uppifrån i alla fall) en fin form så det är nog riktigt ansträngande. Det blev ju inga långa snuttar men jag kände mig nöjd och det tror jag Birkir var också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar