Sidor

onsdag, april 22, 2009

En vecka kvar!

En vecka kvar och jag har precis pratat med min arbetsgivare på Island. Kollat så att de vet när de ska hämta mig på flygplatsen och så. Torsdagen kommer bli en lugn dag för mig, jag behöver inte jobba då utan kan ta igen mig och så börjar allvaret på fredag. Ganska bra eftersom jag reser i princip hela onsdagen. Sen ska jag bli visad vad jag ska göra i tre månader. Och så ska vi åka till den norska grannen och fika. Det är henne jag mejlat med när jag behövt fråga något då ingen på gården kan läsa något språk som jag kan skriva.
Jag är lite nervös men det känns bättre nu när jag pratat med dem.

Ja så har jag ridit Birkir idag som vanligt. Idag red jag i grimma för omväxlings skull. Åsa har gjort det lite nu så jag blev sugen på att prova och det gick ju alldeles utmärkt! Töltade fint gjorde han, öppna och skänkelvikning funkade också i grimma. Han reagerade lite trögare än vanligt men jag har ridit många hästar som reagerat sämre med bett i munnen.
När jag var färdig med Birkir så tog Skardi och jag en promenad i skogen också. Han var pigg och glad så vi sprang en del också. Men han skrittar så fort att man blir anfådd av att hänga med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar