Sidor

lördag, april 18, 2009

Idag har jag ridit storhäst!

Idag var jag ute och red med Louise för första gången på länge. Vi fick låna två hästar i stallet där hon står. Jättekul att kunna rida ut tillsammans för en gångs skull. Jag fick låna en jättestor angloarab som heter Lovejoy, har alltid tyckt han ser så snäll ut och det är han också.
Jag var lite orolig för hur jag skulle ta mig upp men jag tog hjälp av en pall så det gick jättebra. När jag väl var uppe så kändes han inte så jättestor helt plötsligt, det kändes faktiskt riktigt bra! Vi tog en skrittrunda i skogen och red sen lite i paddocken, jag ville ju känna på traven också. Steget var ju lite större, att rida lätt gick ju inte alls. Men det var roligt! Jag red på sidepull och det funkade ok men nästa gång (ja jag känner att det blir nog fler gånger) så ska jag prova med
bett och se om inte det känns bättre.
Slänger in lite bilder på Lovejoy, nej han är inte skitig han är flugskimmel.



När vi ridit färdigt så tömkörde vi Elfael (eller Louise tömkörde och jag hjälpte till). Han var inte alls lika samarbetsvillig som sist utan tyckte mest att Louise var lite jobbig när hon tog i tömmarna. Men det gick ok ändå, han tar det lugnt och hetsar inte upp sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar