Sidor

onsdag, april 15, 2009

Bara två veckor kvar!

Om två veckor åker jag! Tiden går fort. Har fixat försäkring och allt sådant, utökade bara reseskyddet på min hemförsäkring.

Idag red jag Skardi först, bara några varv i skritt på volten. Han är ju under igångsättning och lite gammal. Hade Skardi fått välja hade tempot varit mycket högre men han verkade nöjd ändå. Han är en rolig häst.

Sen gjorde jag i ordning Birkir och tog en tur ut med mamma och Skardi som sällskap. Hade tänkt prova att rida i grimma men det får bli nästa gång i stället, vill vara på inhägnat område för säkerhets skull.
Birkir är lite ovillig att gå ifrån Skardi så han var segare än vanligt. När han fick lite fart töltade han bitvis finfint och i ett lite högre tempo än vad han brukar. Ja inte direkt någon ökad tölt men han brukar trivas bäst i ett väldigt långsamt tempo och nu har han visat att han har lite mer bredd i tempot än tidigare. Jag tycker inte han har några problem med tölten nu, han tycker bara att det är lite jobbigt och vill hellre trava.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar